Freni

En lärarstudents funderingar.

Igår var jag, Ivana och Calle från min arbetsgrupp på studiebesök under en av korskyrkans gudstjänster. Det var helt klart skillnad från den Katolska kyrken, främst då det var mycket fler besökare samt att allting kändes mycket modernare. Gudstjänsten tog också mycket, mycket längre tid och de samlade in en kollekt (De samlade in pengar från församlingen med andra ord).

Förutom det så har min VFU börjat idag och det sätter igång med full fart på en gång. Imorgon ska vi åka skridskor på deras aktivitetsdag och på onsdag sätter jag igång och undervisar om det nya testamentet för mina sjuor. Åttorna arbetar med den franska revolutionen och mina två nior ska skriva prov på det andra världskriget. Med andra ord är det full jävla rulle just nu, men lite annat ska väl hinnas med också!


0 Kommentarer: