Freni

En lärarstudents funderingar.


Idag har jag provat på att göra en rätt som kallas för Burek, en maträtt som tydligen ska härstamma från Turkiet men är vanlig i Balkan och Israel. Det verkar i stort sett vara en slags paj eller något sådant! Mina blev riktigt, riktigt fula, men ändå riktigt riktigt goda. Anledningen till den konstiga färgen är att jag använde mig av ett fullkornsmjöl. Innuti de olika lagrena ligger det nötfärs, riven ost och diverse kryddor. Nu gäller det bara att fixa utseendet och formen på dem så vågar jag kanske bjuda andra på den någon gång! Och ja Jasmina, du har full tillåtelse att mobba mig för mina ack så fula "burek" :)

Ikväll blir det att snicka färdigt på Alexandras design, jag tror jag vet ungefär hur hon vill ha sidan snart... kanske.

/Du missar alla de skott som du inte vågar skjuta.

2 Kommentarer:

Oj oj vilken snygg burek du gjorde är verkligen imponerad av dig att du verkligen bakade det:) det är inte lätt som ja sa förut ska gå igenom det med dig mer när vi ses. Duktig du är Fredrik du har verkligen förvånat mig. ha en fin helg:P /Jasmina

Vad duktig du ärrr..jag tror din blev bättre en min:P :) man måste nog göra det flera gånger tills det blir riktigt bra :) fortsätt såå../ Emina